FødevareWatch

Nielsen: Hver femte dansker handler sjældnere ind men lægger markant mere i kurven

Danskerne har i de første fem uger af nedlukningen øget dagligvareindkøbet med 9 pct. Samtidig svarer 18 pct. i en forbrugerundersøgelse, at de køber sjældnere ind end før krisen.

Foto: Miriam Dalsgaard/Ritzau Scanpix

Dagligvarehandlen er en af få vindere under den efterhånden langstrakte covid-19-situation.

Ifølge en ny opgørelse, som data- og markedsanalysevirksomheden Nielsen har offentliggjort for de fem første uger af nedlukningen hen over påsken, lå dagligvaresalget 9 pct. over samme påske-periode sidste år.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier