FødevareWatch

Da Danmark lukkede ned, begyndte danskerne at købe dagligvarer på internettet

Onlinesupermarkedet Nemlig.com og måltidskassevirksomheden Aarstiderne har oplevet massiv efterspørgsel som følge af coronaepidemien. Kriser kan ændre adfærd, siger forbrugeradfærdsekspert – og måske har vores indkøbsvaner ændret sig for altid.

Foto: Carsten Bundgaard / ERH / Ritzau Scanpix.

Onsdag 11. marts 2020 lukkede statsminister Mette Frederiksen det meste af Danmark ned for at bremse udbruddet af coronavirus. Nu skulle danskerne stå sammen ved at holde afstand, og kun sjældent bevægede vi os uden for døren.

Det betød også, at der – i hvert fald efter de første dage med hamstring – var færre mennesker i køerne i de danske supermarkeder. Til gengæld oplevede flere danske onlinesupermarkeder og måltidskassevirksomheder en gedigen fremgang i bestillingerne på nettet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Daloon klar til langt sejt træk på indtjeningen

Der er for første gang i flere år overskud i forårsrulleselskabet. Nu skal der fokus på at skabe mere værdi og erobre marked indenfor blandt andet foodservice, lyder meldingen fra Daloon-direktør.

Palsgaard får lov til at fyre med LPG

En række virksomheder har ansøgt Miljøstyrelsen om lov til at bruge andre energiformer i deres produktion. Styrelsen har nikket til ingrediensvirksomhedens Palsgaards ansøgning.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier