Onlinesalget af dagligvarer er næsten tredoblet hos Coop

Detailkæden har som følge af en øget efterspørgsel på dagligvarer online ansat 50 nye medarbejdere til at håndtere den nye volumen.
Foto: Carsten Bundgaard/ERH/Ritzau Scanpix
Foto: Carsten Bundgaard/ERH/Ritzau Scanpix

Coronakrisen har ifølge Coop givet nethandlen med dagligvarer et gennembrud.

Det skriver Børsen.

Detailkoncernens onlinesalg af dagligvarer er efter eget udsagn næsten tredoblet siden statsminister Mette Frederiksen (S) i midten af marts lukkede store dele af Danmark ned.

"Det her er nok det vigtigste skridt, vi har taget mod at få et gennembrud, så det kan blive lønsomt at drive nethandel med dagligvarer," siger koncernens informationsdirektør Jens Juul Nielsen, der forventer, at "en af de ting, som bliver stående efter corona, er, at kunderne er mere digitale".

Det har betydet, at Coop har været nødt til at ansætte 50 nye medarbejdere og indføre nathold for at følge med efterspørgslen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter