Salling Group kaster sig nu yderligere ind i kampen om nethandlen af fødevarer med investeringer, der alene over de næste to år vil løbe op i over en halv milliard kr., skriver Børsen.
Pengene skal ifølge avisen gå til en ny onlineplatform til Føtex-kæden med et køb- og hent-koncept samt et nyt koncept for Bilka, der hidtil har været den eneste kæde under Salling Group, som har solgt fødevarer online.
"Jeg synes godt, at vi kan bruge ordet gamechanger. Det er en kæmpe satsning og en af vores allerstørste i hele koncernen. Onlinesalg af fødevarer kommer til at være en nøglesten i vores fremtidige strategi," siger direktør for e-commerce og kædedirektør for Føtex Thor Jørgensen til Børsen.
Over for avisen supplerer topchef Per Bank, at man med satsningen går efter at sætte sig på 35 pct. af det danske onlinesalg af dagligvarer.
Salling Group står foruden Bilka og Føtex bag Netto.
Salling Group indleder udfasning af turbokyllinger
Salling Group vil have sat lukkeloven ud af kraft – Coop kalder det "meningsløst"
Coronakrisen får Dagrofa på nye tanker med onlinesalg og udbringning