FødevareWatch

Coop løfter vinsalget markant til de unge med bobler og rosé

De unge forbrugere lader sig i langt højere grad friste af vin, når de går i Coops butikker. Især lettere vine har løftet salget og skabt betydelig meromsætning, fortæller koncernens kategorichef for vin.

Foto: Uffe Weng/Ritzau Scanpix

Når en kassemedarbejder i Coop bipper en flaske vin ind på kassebåndet, så er det oftere og oftere en ung person, der betaler regningen.

Fra 2016 til 2018 er det samlede vinsalg til personer mellem 25 og 34 år i Coop steget med 36 pct., hvilket er en betydelig volumen og mermillionomsætning.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier