Kreative bølger slår ind over vinproducenternes etiketter

Ølproducenterne har i mange år brugt etiketterne aktivt til at hente nye kunder og sprede øllens appel. Den bølge rammer nu vinen, og med en nytækning af etiketterne håber Dansk Supermarked og Coop, at vinene taler mere til yngre forbrugere og bliver hevet ned i øjenhøjde.
Spanske Radio Boca er et godt eksempel på en vinproducent, der tænker anderledes, når det gælder etiketter og markedsføring. | Foto: Radio Boca.
Spanske Radio Boca er et godt eksempel på en vinproducent, der tænker anderledes, når det gælder etiketter og markedsføring. | Foto: Radio Boca.

En mørk, grøn flaske med rød klang fra vinen og en mat, hvid etiket med navn, årstal, drue og en lille tegning af et slot. Sådan har opskriften på en rødvinsflaske set ud i mange år.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også