Den danske dagligvarebranche har længe kæmpet for at vride ny vækst ud af et i bedste fald stillestående marked.
Oftest har de forskellige aktører måske rakt ud efter de klassiske løsninger i stedet for at tænke nyt, mener finansdirektør i Coop Danmark, Kræn Østergaard Nielsen.
Det fortæller han i et stort interview med Finans.
"I vores branche er det normen, at når der mangler omsætning, sættes priserne ned. Når der så mangler indtjening, sættes priserne op. Måske er det reptil-hjernen, som slår til. Men vi skal kunne holde mange konkurrerende perspektiver kørende på samme tid og finde en intelligent afvejning i hver af dem. Vores branche er under massivt pres fra en sivende volumen i salget, så hos Coop skal vi drive forretningen stadigt mere effektivt," siger han til mediet.
39-årige Kræn Østergaard Nielsen tiltrådte som finansdirektør i Coop Danmark i 2017.
Adskillige butikslukninger sætter spor i Coops 2018 - øjner historisk præstation i 2019
Fakta-chef bliver del af Coops direktion
Finansdirektør: Vigtigste del af Coop-strategi handler om indkøb