En undersøgelse fra Forbrugerrådet Tænk har vist, at hver 4. kunde siger, at de hyppigt oplever prisfejl i supermarkedet, og det vil Irma-kæden nu forsøge at gøre noget ved.
Derfor lancerer man i Irma-kædens 69 butikker et nyt middel for at undgå, at kunderne kommer til at betale en anden pris, end den der står ved varen. Kunderne får en kupon, der giver 10 pct. rabat på hele det næste køb i butikken, hvis man kommer til at betale for meget for en vare.
"Ganske vist kommer vi som regel bedst ud, når prisfejl bliver testet i forskellige sammenhænge. Men vi ved også, at det er noget af det, der irriterer vores kunder allermest. Og fejl kan ske for selv den bedste. Når det sker, er vi glade for at blive gjort opmærksomme på det, så vi kan blive endnu bedre. Det er derfor, at kunden altså nu får en kompensation, der kan mærkes - af både kunden og os," udtaler Søren Steffensen, kædedirektør i Irma i en meddelelse.
Han tilføjer videre om baggrunden for at tilbyde rabatten på det kommende køb:
"Det giver kunderne den fordel, at de så at sige selv kan tilrettelægge, hvor stor en rabat i kroner, de ønsker. Og for os er fordelen, at vi ser kunden igen."
Pristjek i 12 butikskæder: Næsten 100 kr. i forskel på indkøb af 15 økologiske varer
30 procent af Coops frugt- og grøntsalg er nu økologisk
Den grønne Irma-pige skal være blå igen: Øko-supermarked droppet