Efter knap halvandet år har Irma besluttet at droppe sit koncept-supermarked på Østerbro i København, hvor 80 pct. af varerne var økologiske. Den grønne Irma-pige er dermed blevet blå igen, skriver Minby.dk.
Den blå Irma-pige bliver grøn
Søren Steffensen, direktør i Irma, fortæller, at der alligevel viste sig at være for mange udfordringer ved at lade så stor en del af sortimentet være økologisk. Eksempelvis gik kunder forgæves efter Irma-kendinger som Blå Cirkel-kaffe, og nogle varetyper viste sig svære at få hjem i en økologisk version. Resultatet var, at omsætningen faldt.
Selvom konceptet er droppet igen, er stor del af varerne fortsat er økologiske.
"Jeg har ikke et præcist tal, men jeg vurderer, at andelen af økologi er på mere end 50 pct.," siger direktøren til lokalavisen.
Onlinesupermarked oplever boom i salget af øko-slik
Branchekendere: Detailkrigen presser fyrtårne til usædvanligt offentligt skænderi
Coops nedtursforklaring bliver afvist fra flere kanter