FødevareWatch

DSB's kioskforretning bliver mindre

Kort & Godt A/S, der driver 62 kiosker på togstationer i Danmark, måtte igen i 2018 se omsætningen falde. Digitalisering og onlinekøb af togbilletter får en del af skylden for, at færre vælger at lægge vejen forbi kioskerne på stationerne.

Foto: Henning Bagger/Ritzau Scanpix

Danskerne vælger i stigende grad at købe togbilletterne på nettet, og det sætter spor i antallet af varer, der langes over disken i de 62 kiosker, som DSB-selskabet Kort & Godt A/S driver.

Af et netop offentliggjort regnskab fremgår det, at Kort & Godt A/S i 2018 måtte se omsætningen dale med 24 mio. kr. til samlet 893 mio. kr. primært som følge af lukningen af fire kiosker, der samlet bidrog med en omsætning på 20 mio. kr. Det er første gang i en periode på fem år, at omsætningen kommer ned under 900 mio. kr. Tilbage i 2014 omsatte selskabet for 943 mio. kr.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Højere omkostninger rammer Danish Crown på indtjeningen i halvåret

Halvårsregnskabet for kødkoncernen viser fremgang på toplinjen, mens indtjeningen falder som følge af dyrere energi, transport og emballage. Salgsfokus er rettet på omstilling væk fra Kina og mere afsætning i Europa og markeder som USA og Japan. Fokus på flere plantebaserede produkter.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier