Om fem år kan 7-Elevens omkring 180 butikker have fået følgeskab af op imod 60 nye butikker, oplyser adm. direktør Jesper Østergaard fra Reitan Convenience Denmark til Dansk Handelsblad. Reitan-selskabet står bag 7-Eleven-kæden i Danmark.
Åbningerne af de nye butikker vil ifølge bladet koncentrere sig om de store byer. Nogle af de nye butikker vil blive traditionelle 7-Eleven butikker, og nogle vil blive de markant mindre deli-butikker under navnet 'Deli by 7-Eleven', som kæden opgraderer.
"Tit bliver vi jo tilbudt fantastiske gode beliggenheder på kun 30 kvm. Der kan vi godt drive vores deli-koncept, og derfor giver det os flere muligheder for at lave nyetableringer i fremtiden," siger Jesper Østergaard til Dansk Handelsblad.
Deli-konceptet fungerer som en café og tilbyder mad, bageri samt kolde og varme drikke. For øjeblikket driver 7-Eleven fem deli-butikker i København.
7-Elevens danske fremgang er stoppet
7-Elevens delikoncept øger kædens manøvredygtighed
Madboder presser danske supermarkeder som derfor går i offensiven