Onlinehandlen vokser fortsat samlet vokser og satte i det forløbne år en ny rekord, viser en analyse over udviklingen i 2018 fra den danske nethandelsorganisation FDIH.
Det skriver Finans.dk.
Analysen, der tager afsæt i 14.500 danskeres besvarelser, viser, at modekæmper som Zalando og H&M sammen med Amazon, Wish og Ebay er de største, men herefter følger de tre detailinitiativer fra Coop, Nemlig og Bilka.
I analysen hedder det, at 1,6 pct. af de adspurgte i 2018 købte ind i Coops onlinebutik, hvilket var lidt mindre end de 1,8 pct. i 2017-undersøgelsen. Nemlig er de to år gået frem fra 1,2 pct. til 1,3 pct. og Bilka er gået frem fra 1 pct. til 1,2 pct.
Ifølge analysen havde de 10 mest anvendte netbutikker 17,2 pct. af danskernes onlinekøb i 2018 mod 16,1 pct. året før.
Af FDIH's E-Handelsanalyse fra februar fremgår det, at de danske forbrugere samlet hævede salget af dagligvarer, mad og drikke med 12 pct., svarende til 850 mio. kr.
Onlinehandel med dagligvarer steg med 850 millioner i 2018
Aarstiderne blandt danskernes 20 mest brugte netbutikker
Dansk nethandel vokser støt, men det store skred kommer først med udenlandsk spiller