Coop skyder gang i en omnichannel-test, som skal vise, om der er fremtid i at kombinere nethandlen med de fysiske butikker i Kvickly-kæden
Af en pressemedddelelse fremgår det, at testen i første omgang tager afsæt i handlen med møbler, og at den første testbutik i Kvickly Viby kan være den første af omkring 10 butikker med det nye koncept.
"Vi tror, der er et kæmpe potentiale, når vi giver kunderne mulighed for at prøve og mærke på varerne, inden de skal købe dem," siger Coop-kategorichef Maria Rabade-Lieber om handlen med de moderne møbler, som Coop selv får produceret og som siden 2016 har set en vækst på 46 pct.
"Hvis det går godt i Viby, forventer vi at åbne yderligere ca. 10 af den slags "butikker" i andre Kvickly varehuse over de kommende måneder," udtaler kategorichefen videre.
Fakta-chef bliver del af Coops direktion
Coop snød med tilbud - betaler over 100.000 kr.
Superbrugsen-chef søsætter snart seks "krigsskibe"