Kun hver tredje forbruger forlader supermarkedet med følelsen af at have fået en god service. 14 pct. beskriver servicen som lav eller meget lav, mens knap halvdelen vurderer kundeservicen i dagligvarehandlen til at være middel.
Danskernes tilfredshed med supermarkederne ligger således under gennemsnittet af tilfredsheden med kundeservicen i andre områder af detailhandlen.
Det skriver Dansk Handelsblad på baggrund af en ny undersøgelse foretaget af Epinions Danmarkspanel for Business Danmark, som er faglig organisation for ansatte inden for salg og marketing.
41 pct. oplever, at kundeservicen generelt i detailhandlen er meget høj eller høj. Men inden for dagligvarehandlen er det kun 32 pct., der vurderer det samme. Og mens 14 pct. ikke har høje tanker om servicen i dagligvarebutikker, er gennemsnittet i detailhandlen på 9 pct.
Velkommen i restaurant Superbrugsen
Den digitale indkøbskurv bliver oftere fyldt af madvarer
Lidl optrapper priskrig på dagligvarer