Den digitale indkøbskurv bliver oftere fyldt af madvarer

Det er mere populært at købe dagligvarer på nettet, men de fleste bruger fortsat de fysiske supermarkeder.
Foto: PETER MYDSKE
Foto: PETER MYDSKE
AF RITZAU

Det er blevet mere populært at købe dagligvarer på nettet de seneste år, hvor flere supermarkeder byder sig til og leverer direkte til hoveddøren.

23 pct. af danskerne har inden for det seneste år købt dagligvarer på nettet, hvilket er en stigning fra ni procent i 2008. Det viser tal fra Danmarks Statistik. 

Netsupermarkedet Nemlig.com har eksisteret siden 2010, men også flere af de store supermarkeder som Føtex og Kvickly har åbnet for levering af dagligvarer. 

De mest populære varegrupper på nettet er billetter til blandt andet koncerter og teatre, hvor 68 pct. har købt dem på nettet mod 48 pct. for ti år siden.

Også tøj og møbler ender oftere i den digitale indkøbskurv. 65 procent har købt tøj eller fritidsudstyr det seneste år, mens 48 pct. har handlet møbler eller andre husholdningsartikler. 

Nemlig.com vokser med 25 pct

Sartorvet holder fast i små plusser

Danmarks Statistik opjusterer øko-salg med 700 mio kr

Er norsk netbutik på vej mod børsnotering?

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også