FødevareWatch

Lidl indfører aldersgrænse for køb af energidrikke

Supermarkedskæden vil fra på søndag 30. september se ID for at sælge energidrikke.

Foto: Sebastian Buur Gunvald/Ritzau/Arkiv

Det er slut med at købe energidrikke i Lidl i Danmark, hvis man er under 16 år. supermarkedskæden indfører krav om at se ID for at købe de koffeinholdige drikke og har selv sat grænsen til 16 år.

"Vi har været meget grundige i vores forberedelser, så butikkerne og personalet er parat til, at aldersgrænsen træder i kraft," udtaler CSR-ansvarlig for Lidl, Lærke Skaksen, og fortsætter:

"Vores personale er grundigt informeret om det nye tiltag og bliver mindet om at spørge efter ID, når en energidrik scannes ind ved kassen. Hertil har vi opdateret vores skilte og prismærker i butikken, så kunderne kan se, at aldersgrænsen nu er indført, og at du skal være minimum 16 år for at kunne købe energidrik."

Lidl er den første dagligvarekæde i landet, der har indført en aldersgrænse på salget af energidrik. Beslutningen blev taget på baggrund af DTU Fødevareinstituttet og interesseorganisation Hjerteforeningens anbefalinger for børn og unges indtag af koffein.

Royal Unibrew køber Cult

Nørrebro-startup vil udfordre markedet for energidrikke med økologisk indspark

Energikæmpe hopper i vejret efter udmelding om prisstigning

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier