FødevareWatch

Slagtervarer mangler gennembruddet på nettet

Aarstiderne og Skagenfood har vist vejen for nethandel med grønsager og fisk, men hvor bliver gourmetkødet af? Ingen slagtere er slået igennem på den salgskanal, og en af de få pionerer inden for nethandel med kød søger nu en partner med power på nettet.

Kølelager.

Selv om statistikker viser, at danskernes digitale indkøbskurv stadig oftere bliver fyldt af fødevarer, og selv om både Aarstiderne og Skagenfood har vist vejen og nu hører til blandt landets største grøntsags- og fiskehandlere, mangler der et gennembrud på nettet for slagtervarer. Ikke mindst slagtervarer, der kan brandes som højkvalitetsvarer og som gourmetoplevelser.

En stribe af netbutikkerne med slagtervarer er nemlig i realiteten grossister og henvender sig mest til professionelle kunder som hoteller, restauranter og cateringfirmaer - det såkaldte horeca-segment. En anden gruppe slagterbutikker på nettet er meget små og har foreløbig ikke vist markedsføringstalent eller overbevisende resultater.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier