FødevareWatch

Danskerne skruer op for nye kødtyper på grillen

To fulde kalendermåneder med varmt sommervejr har kun øget salget af grillpølser marginalt, mens salget af kalkun- og lammekød er øget med hele 54 og 39 pct., viser tal fra Lidls danske supermarkeder.

Foto: Mik Ekestad

Danskernes sommervaner er forholdsvis forudsigelige.

Der ryger mere grillkul i indkøbsvognen, og stigningen i forbruget af is og koldskål er proportional med stigningen i antal solskinstimer. Men det er kommet bag på supermarkedskæden Lidl, at danskerne skifter ud i, hvad de lægger på grillen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier