Salling Group tjener stort på sine stormagasiner

Sidste år lykkedes det Salling Group at hive et positivt resultat på 63 mio. kr. hjem i sine to stormagasiner, hvor man også finder Starbucks og burgerkæden Carls Jr.
Foto: Presse
Foto: Presse

Mens en konkurrent som Illum i Købenahvn har mere end svært ved at omsætte kundestrømmen i stormagasinet til kolde kontanter på bundlinjen, går det godt for Salling Groups to Salling-varehuse i Aarhus og Aalborg.

Ifølge Børsen viste regnskabet for 2017 et resultat på samlet 63 mio. kr. før skat. Resultatet kom i et år, hvor omsætningen i de to varehuse og i franchisekæderne Starbucks og Carl's Jr. voksede med 2 pct. til 959 mio. kr.

Ifølge direktør Marianne Bedsted, der har leddet varehusene i tre år, hænger det gode resultat sammen med, at det er lykkedes Salling at give kunderne en særlig oplevelse under deres besøg.

"Ja, og det er nok lidt fortærsket at sige, at vi skal skabe oplevelser. Men i min verden skal man skabe noget, der er overraskende. Hvis vi kan formå at få vores kunder til at føle sig som gæster, så er vi nået langt. Det er svært at definere en stemning, men det er vigtigt, at det er et rart sted at være," siger hun til Børsen.

Supermarkedskæder skærer ned for at øge indtjeningen

Dansk Supermarked fastholder vækstmomentum - sætter sig på den danske detailtrone

Per Bank er klar til at bruge sin nyvundne serveret

Salling-direktør siger farvel

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også