Coop taber millioner på afrikansk kaffe - men jagter nu globalt salg

Svagt salg har skabt hårdt pres på økonomien i et kafferisteri, som Coop Danmark ejer i Kenya. En ny luksuskaffe, der sælges i flere lande, skal vende udviklingen.
Foto: LARS SKAANING/Ritzau Scanpix
Foto: LARS SKAANING/Ritzau Scanpix
AF JESPER OLESEN

Efter en hård fase med opbygning af egen kaffeproduktion i Østafrika går den danske dagligvarekoncern efter at få højere fart i et globalt salg. Koncernen har netop fået aftaler på plads med kunder i flere lande – bl.a. Kina, USA og Holland – om luksuskaffe.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også