Måltidskassekoncern fortsætter nedtur mens kunderne siver ud

USA's svar på Aarstiderne oplevede i årets første tre måneder et markant fald i omsætningen i forhold til samme periode sidste år. Alligevel stiger aktien efter offentliggørelsen af tallene.

Det amerikanske måltidskasseselskab Blue Apron mister fortsat kunder, og salget i virksomheden er dalende, viser tal fra de første tre måneder af 2018. Alligevel stiger aktien. Årsagen er, at selskabet har formået at mindske tab og skære i sine driftsomkostninger, hvilket investorerne nu kvitterer for.

Det skriver det britiske medie Financial Times, som også oplyser, at Blue Apron i årets første kvartal landede en omsætning på 196,7 mio. dollars, svarende til 1,2 mia. kr. Det er et fald på godt 20 pct. i forhold til omsætningen i første kvartal sidste år, som lød på 244,8 mio. dollars.

"Vi er tilfredse med de fremskridt, vi har opnået i første kvartal, hvilket inkluderer en betydelig forbedring af driftseffektiviteten. Forbedringen afspejles i vores margin performance, hvilket var den stærkeste, vi har set siden andet kvartal i 2016," siger adm. direktør i selskabet, Brad Dickerson, til Financial Times.

Faldet i omsætningen skyldes primært, at virksomheden oplevede et fald i antallet af kunder. Sidste år havde virksomheden over en million kunder, og i dag ligger tallet på 786.000 ifølge mediet, som også oplyser, at kundeflugten skyldes problemer med distribution, og at virksomheden i samme periode har skået ned på reklame og marketing.

Aarstiderne fortsætter turbovæksten

Måltidskassekoncern nærmer sig børsnotering

Amazon fortsætter med at skamfere børsdebutant

Måltidskasse-firma flopper på børsen 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også