FødevareWatch

Føtex vil sælge 100 millioner økologiske varer i 2020

Supermarkedskæden skruer op for sin økologiske målsætning og udvider det økologiske sortiment til 2000 varer.

Foto: Jens Henrik Daugaard

Dansk Supermarked-kæden Føtex, der på det seneste har fået meget omtale for at kaste sig ind i priskrigen på fødevarer med sin Føtæsk-kampagne, melder sig nu også ind i kampen om økokunderne.

Kæden skruer i sine omkring 100 butikker op for ambitionerne på det økologiske felt, og det er forventningen, at salget af varer når 100 millioner økoligiske varer i 2020. Det er markant flere end de 60 millioner økologiske varer, der blev solgt i 2017, og det skal blandt andet ske gennem udrulningen af et projekt, hvor samtlige Føtex-butikker i over de næste år får en økologisk variant af alle varer.

"Vi har længe satset stort på økologi. De seneste år har vi i gennemsnit stillet en ny økologisk vare på hylderne hver dag, og vi har sænket priserne til discountniveau på en lang række varer. Vi oplever, at vores kunder overalt i landet efterspørger, at vi fortsætter den udvikling. Ved at sikre kunderne et økologisk alternativ på alle varer gør vi det lettere for vores kunder at foretage præcis det valg, de selv ønsker – om det er en konventionel eller økologisk vare," udtaler Thor Jørgensen, kædedirektør i Føtex, i en meddelelse.

Sortimentet af økologiske varer forventes at stige til 2000 varenumre fra de nuværende omkring 1300.

Coop skal tjene mere for at have råd til sin egen livsstil

Føtex vil sælge veganske "æg": Kaldes "vildledende" og "på kant med reglerne"

Dansk Supermarked opruster på takeaway-fronten

Forsiden lige nu

Kina er fortsat en af Carlsbergs vækstkaniner

Det er et gammelt marked for den store bryggerikoncern, men alligevel er Kina et af de fokusområder, der skal lede til ny vækst for Carlsberg. Det fortæller topchef Cees 't Hart, der samtidig understreger vigtigheden af, at bryggeriet fastholder sin position i landet.

Seges: Danske landmænd får underskud på 7,5 mia. kr.

Tørken og de lave svinepriser efterlader de danske landmænd med det største underskud siden finanskrisen. Flere hundrede bedrifter ventes at gå konkurs, og hele sektorens konkurrenceevne er truet, fordi landmændene skærer voldsomt ned på investeringerne.

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier