Dansk Supermarked-kæden Føtex, der på det seneste har fået meget omtale for at kaste sig ind i priskrigen på fødevarer med sin Føtæsk-kampagne, melder sig nu også ind i kampen om økokunderne.
Kæden skruer i sine omkring 100 butikker op for ambitionerne på det økologiske felt, og det er forventningen, at salget af varer når 100 millioner økoligiske varer i 2020. Det er markant flere end de 60 millioner økologiske varer, der blev solgt i 2017, og det skal blandt andet ske gennem udrulningen af et projekt, hvor samtlige Føtex-butikker i over de næste år får en økologisk variant af alle varer.
"Vi har længe satset stort på økologi. De seneste år har vi i gennemsnit stillet en ny økologisk vare på hylderne hver dag, og vi har sænket priserne til discountniveau på en lang række varer. Vi oplever, at vores kunder overalt i landet efterspørger, at vi fortsætter den udvikling. Ved at sikre kunderne et økologisk alternativ på alle varer gør vi det lettere for vores kunder at foretage præcis det valg, de selv ønsker – om det er en konventionel eller økologisk vare," udtaler Thor Jørgensen, kædedirektør i Føtex, i en meddelelse.
Sortimentet af økologiske varer forventes at stige til 2000 varenumre fra de nuværende omkring 1300.
Coop skal tjene mere for at have råd til sin egen livsstil
Føtex vil sælge veganske "æg": Kaldes "vildledende" og "på kant med reglerne"
Dansk Supermarked opruster på takeaway-fronten