Coop skal tjene mere for at have råd til sin egen livsstil

"Det kommer ikke uden penge," siger Lasse Bolander, bestyrelsesformand i Coop, om behovet for digitalisering, modernisering og åbning af nye butikker. Resultatet er forbedret, men koncernen er hårdt presset i et marked med overkapacitet og aggressive konkurrenter.
Foto: Stine Bidstrup
Foto: Stine Bidstrup
AF JESPER OLESEN OG JENS ERIK RASMUSSEN

Coop har forbedret indtjeningen det seneste år. Men dagligvarekoncernen bag SuperBrugsen, Kvickly, Fakta og Irma skal dog tjene endnu flere penge for at gennemføre de investeringer og fornyelser, der er nødvendige for at klare sig i den barske konkurrence.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også