FødevareWatch

Coop skal tjene mere for at have råd til sin egen livsstil

"Det kommer ikke uden penge," siger Lasse Bolander, bestyrelsesformand i Coop, om behovet for digitalisering, modernisering og åbning af nye butikker. Resultatet er forbedret, men koncernen er hårdt presset i et marked med overkapacitet og aggressive konkurrenter.

Foto: Stine Bidstrup

Coop har forbedret indtjeningen det seneste år. Men dagligvarekoncernen bag SuperBrugsen, Kvickly, Fakta og Irma skal dog tjene endnu flere penge for at gennemføre de investeringer og fornyelser, der er nødvendige for at klare sig i den barske konkurrence.

Lønsomheden skal i vejret, men det kan ifølge en ekspert i detailhandel blive svært, for koncernen med 1.200 butikker døjer med en kompleks og omkostningstung struktur.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier