Et år efter, at Coop lancerede crowdfunding til fødevareiværksættere, kniber det med at tiltrække låneinteressede selskaber.
Det skriver Berlingske.
I løbet af det første år har Coop rejst i alt 11 mio. kr. til lokale fødevareproducenter. I de tre første måneder siden april sidste år blev der rejst 10 mio. kr., mens der i løbet af de seneste otte måneder er rejst en mio. kr.
"Man har brugt meget energi på at lancere Coop Crowdfunding. Men jeg tror, at vi har undervurderet, hvad det kræver at få de næste projekter på. Selv om alle lån er blevet finansieret hurtigt, er der stadig et stykke vej til, at mange virksomheder selv henvender sig," siger Nicolai Jæpelt, der i januar blev projektansvarlig for Coop Crowdfunding, til avisen.
Indtil videre er syv projekter blevet fuldt finansieret, skriver avisen. Coop Crowdfunding blev ved lanceringen udråbt til at være "andelsbevægelsen 2.0" af adm. direktør i Coop, Peter Høgsted.
Coop-medlemmer investerer 82.000 kroner i økologisk fond
Coop rækker landbruget en 'økologisk' crowdfunding-hånd
Coop søger nye fødevareprojekter til crowdfunding