Luften er gået af Coops crowdfundingballon

Coop mangler fødevareiværksættere, der vil låne penge fra koncernens stort anlagte crowdfundingprogram.
Foto: Torben Stroyer/Ritzau Scanpix
Foto: Torben Stroyer/Ritzau Scanpix

Et år efter, at Coop lancerede crowdfunding til fødevareiværksættere, kniber det med at tiltrække låneinteressede selskaber.

Det skriver Berlingske.

I løbet af det første år har Coop rejst i alt 11 mio. kr. til lokale fødevareproducenter. I de tre første måneder siden april sidste år blev der rejst 10 mio. kr., mens der i løbet af de seneste otte måneder er rejst en mio. kr.

"Man har brugt meget energi på at lancere Coop Crowdfunding. Men jeg tror, at vi har undervurderet, hvad det kræver at få de næste projekter på. Selv om alle lån er blevet finansieret hurtigt, er der stadig et stykke vej til, at mange virksomheder selv henvender sig," siger Nicolai Jæpelt, der i januar blev projektansvarlig for Coop Crowdfunding, til avisen.

Indtil videre er syv projekter blevet fuldt finansieret, skriver avisen. Coop Crowdfunding blev ved lanceringen udråbt til at være "andelsbevægelsen 2.0" af adm. direktør i Coop, Peter Høgsted.

Coop-medlemmer investerer 82.000 kroner i økologisk fond

Coop rækker landbruget en 'økologisk' crowdfunding-hånd

Coop søger nye fødevareprojekter til crowdfunding

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også