FødevareWatch

Købmand med bunden opgave: Danskerne skal bruge flere penge i Aldi

Indsigt: Finn Tang har fået jobbet, der kaldes et af de sværeste i dagligvarebranchen. Han skal vende udviklingen i den tyske Aldi-koncerns danske butikker. Kæden har været her i landet gennem 40 år, men har tabt 1,2 mia. i perioden 2011-16.

Finn Tang var i 14 år chef for Lidl iDanmark. Nu har han fået posten som adm. direktør for Aldi Danmark.

Den røde løber var rullet ud ved indgangen. Varm kaffe og kølig vin samt andre smagsprøver blev serveret for kunderne. Og ophængte skilte med rød skrift og slagtilbud kunne tydeligt aflæses.

Direktøren slår i netop den sammenhæng fast: En ny og mere dansk stil skal kapre væsentlig flere forbrugskroner end de foregående 40 år. Dermed skal millionstore huller i pengekassen lappes.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier