Købmand med bunden opgave: Danskerne skal bruge flere penge i Aldi

Indsigt: Finn Tang har fået jobbet, der kaldes et af de sværeste i dagligvarebranchen. Han skal vende udviklingen i den tyske Aldi-koncerns danske butikker. Kæden har været her i landet gennem 40 år, men har tabt 1,2 mia. i perioden 2011-16.
Finn Tang var i 14 år chef for Lidl iDanmark. Nu har han fået posten som adm. direktør for Aldi Danmark.
Finn Tang var i 14 år chef for Lidl iDanmark. Nu har han fået posten som adm. direktør for Aldi Danmark.
AF JESPER OLESEN, FINANS

Den røde løber var rullet ud ved indgangen. Varm kaffe og kølig vin samt andre smagsprøver blev serveret for kunderne. Og ophængte skilte med rød skrift og slagtilbud kunne tydeligt aflæses.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også