En kedelig stime af konstante underskud siden 2009 med det seneste tab på 243 mio. kr. i 2016, skal ændres.
Det er den klare opgave for Finn Tang, der i knap fire måneder har siddet i spidsen for Aldi i Danmark.
I et interview med Børsen fortæller han, at det ikke er nok at være billigst og, der skal satses mere på varekategorier, der kan skabe et større og mere kontinuerligt kundeflow.
"Vi skal være stærkere på pålæg, ost og mælk, hvor vi har en markant lavere markedsandel, end vi burde have. Så får man kunden oftere ind i butikken, og det er en forudsætning for at drive omsætningen i vejret," siger han og henleder til, at Aldi før har satset mere på stærke tilbud på non-food.
Til Børsen fortæller han videre, at 2017 igen ser ud til at blive en dårligt år på resultatsiden, men den tidligere succesfulde Lidl-direktør forventer at se vækst på både top og bundlinjen fra 2018.
Aldi sidder i dag på omkring 3 pct. af detailmarkedet.
Her er 10 af årets mest opsigtsvækkende jobskift
Danish Crown drager med Lidl og Aldi ud i verden
Aldi henter tidligere Lidl-direktør