Fransk detailkæmpe skruer op for kinesisk indsats - og fyrer i Frankrig

Siden sin tiltræden sidste sommer har Carrefours øverste direktør haft fokus på at reducere omkostningsniveauet og skrue op for den digitale indsats. Nu er han klar med de første konkrete tiltag, der blandt andet indebærer 2400 afskedigelser i Frankrig.
Foto: John Heilprin/AP/POLFOTO/arkiv
Foto: John Heilprin/AP/POLFOTO/arkiv

Alexandre Bompard har af bestyrelsen og aktionærerne i den franske detailkæmpe Carrefour fået til opgave at skære omkostningerne til og samtidig forberede koncernen på den stadig stærkere konkurrence fra blandt andet Amazon.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også