FødevareWatch

Fransk detailkæmpe skruer op for kinesisk indsats - og fyrer i Frankrig

Siden sin tiltræden sidste sommer har Carrefours øverste direktør haft fokus på at reducere omkostningsniveauet og skrue op for den digitale indsats. Nu er han klar med de første konkrete tiltag, der blandt andet indebærer 2400 afskedigelser i Frankrig.

Foto: John Heilprin/AP/POLFOTO/arkiv

Alexandre Bompard har af bestyrelsen og aktionærerne i den franske detailkæmpe Carrefour fået til opgave at skære omkostningerne til og samtidig forberede koncernen på den stadig stærkere konkurrence fra blandt andet Amazon.

Ifølge Reuters har Alexandre Bompard tirsdag fremlagt sine konkrete planer, som frem mod 2022 betyder, at koncernen i alt vil investere knap 21 mia. kr. i sit onlinearbejde. Investeringen er seks gange højere end den hidtidige pulje afsat til den del, skriver Reuters.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier