FødevareWatch

Detailhandlen på opkøb i fødevareindustrien

Historisk har detailhandlen internationalt haft vekslende strategier i forhold til, om den skulle producere fødevarer eller ej.  Nu tyder det ifølge ny analyse på, at detailkæderne igen er opkøbslystne på den front - også i Danmark.

Detailhandlens strategi om at sælge flere private varemærker, tilbyde forbrugerne flere unikke produkter og stå stærkere i forhandlingerne med fødevareindustrien får detailkæderne til at rette fokus mod opkøb og drift af fødevareproducerende virksomheder.

Det konkluderer seniorrådgiver Henning Otte Hansen, Institut for Fødevare- og Ressourceøkonomi, Københavns Universitet, i en dugfrisk analyse om "Detailhandlens opkøb af fødevarevirksomheder".

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Højere omkostninger rammer Danish Crown på indtjeningen i halvåret

Halvårsregnskabet for kødkoncernen viser fremgang på toplinjen, mens indtjeningen falder som følge af dyrere energi, transport og emballage. Salgsfokus er rettet på omstilling væk fra Kina og mere afsætning i Europa og markeder som USA og Japan. Fokus på flere plantebaserede produkter.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier