FødevareWatch

Detailhandlen på opkøb i fødevareindustrien

Historisk har detailhandlen internationalt haft vekslende strategier i forhold til, om den skulle producere fødevarer eller ej. Nu tyder det ifølge ny analyse på, at detailkæderne igen er opkøbslystne på den front - også i Danmark.

Detailhandlens strategi om at sælge flere private varemærker, tilbyde forbrugerne flere unikke produkter og stå stærkere i forhandlingerne med fødevareindustrien får detailkæderne til at rette fokus mod opkøb og drift af fødevareproducerende virksomheder.

Det konkluderer seniorrådgiver Henning Otte Hansen, Institut for Fødevare- og Ressourceøkonomi, Københavns Universitet, i en dugfrisk analyse om "Detailhandlens opkøb af fødevarevirksomheder".

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier