Efter at have siddet solidt på tronen som Danmarks bedst omtalte brand i mange år, må Lego i årets Yougov Brandindex for 2017 se sig slået af den norske detailkoncern Rema 1000.
Det fremgår af en pressemeddelelse fra YouGov Denmark
I det årlige Yougov BrandIndex sammenligner man mere end 300 varemærker i Danmark for at vise, hvilke mærker der har fået mest positiv omtale, eller såkaldt buzz. Hver dag interviewer Yougov BrandIndex ifølge meddelelsen 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker.
Udover et nyt brand på toppen har Mobilepay-tjenesten indfundet sig på plads nummer to, mens legetøjsgiganten er at finde på tredjepladsen.
På opgørelsens niendeplads er det detailkoncernen Lidl, der træder ind lige foran Volkswagen.
På oversigten over de største fremgange i forhold til 2016 finder man på en 10. plads McDonalds. Den liste er toppet af Nykredit og Volkswagen.
Butikker risikerer regning for at give overskudsvarer væk
2027-prognose: Netto, Lidl og Rema vil vokse markant
Ny platform skal rokke ved opfattelsen af Lidl