FødevareWatch

Kun få danskere køber deres dagligvarer på nettet

Nethandel med de daglige varer halter efter det øvrige onlinesalg. Branchen tror dog på kraftig vækst.

Nemlig.com plukker dagligvarer fra et stort lager i Brøndby. Foto: CARSTEN BUNDGAARD

Trods store trecifrede millioninvesteringer har handel med dagligvarer på nettet ikke fået et gennembrud i Danmark.

Det er fortsat en lille andel af forbrugerne, som køber mælk, havregryn og vaskepulver på nettet. Kun godt 2 pct. af handlen med de daglige fornødenheder sker online, og det svarer ifølge en analyse fra Dansk Erhverv til ca. 2,5 mia. kr.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier