FødevareWatch

Kun få danskere køber deres dagligvarer på nettet

Nethandel med de daglige varer halter efter det øvrige onlinesalg. Branchen tror dog på kraftig vækst.

Nemlig.com plukker dagligvarer fra et stort lager i Brøndby. | Foto: CARSTEN BUNDGAARD

Trods store trecifrede millioninvesteringer har handel med dagligvarer på nettet ikke fået et gennembrud i Danmark.

Det er fortsat en lille andel af forbrugerne, som køber mælk, havregryn og vaskepulver på nettet. Kun godt 2 pct. af handlen med de daglige fornødenheder sker online, og det svarer ifølge en analyse fra Dansk Erhverv til ca. 2,5 mia. kr.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Gartner forventer bedre tilstande til foråret

Fynske Alfred Pedersen & Søn forventer, at de 30 afskedigede medarbejdere og mere normale el- og gaspriser vender tilbage til foråret. Prisen på tomater vil dog stige: "Detailhandlen virker mere nervøs, end vi gør," siger direktøren.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier