Prognose: Discountbølgen flader ud

Ifølge en ny prognose vil de fem danske discountkæder vinde en større del af forbruget de kommende 10 år. Men langt fra i samme tempo som tidligere forudset.
Foto: Paul Cooper/JP
Foto: Paul Cooper/JP
AF JESPER OLESEN

Farten i antallet af åbninger af nye, danske discountbutikker sættes ned de kommende 10 år. I hvert fald sammenlignet med årene fra 2007 og til nu. De fem tilbageværende discountkæder vil alligevel fortsat udvide deres totale andel af danskernes forbrug.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også