Knæk: Efter syv års fremmarch mister Coops discountmærke pusten

Efter syv år med en konsekvent årlig vækst på 20 pct. knækker kurven for discountprodukterne med det blå logo X-tra på. Coop-chef Peter Høgsted er godt tilfreds. Han anbefaler, at folk ikke køber det.
Foto: Majken Søndergaard Nielsen
Foto: Majken Søndergaard Nielsen

Discountkrigen har raset i flere år nu. Et af de vigtigste våben i kapløbet om kunderne er detailkædernes egne discountmærker. Coop lavede lavprisserien X-tra, og danskerne var vilde med det.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også