Økonomisk svære tider for forbrugerne er godt nyt for McDonalds.
Det fortælle selskabets øverste topchef, amerikanske Chris Kempczinski, ifølge det norske erhvervsmedie E24:
”Vi ser gang på gang, at økonomisk vanskelige tider er en mulighed for McDonalds mærkevare og positionering,” udtalte Chris Kempczinski på et telefonkald i kølvandet på offentliggørelsen af regnskabet for tredje kvartal.
”Det er lovende, at vores markeder fortsætter med at øge andele, selvom leveomkostningerne stiger,” udtaler han også.
Samlet løb McDonald’s omsætningen op i knap 6,7 mia. dollar mod ventet lidt over 6,5 mia. dollar.
Det er ikke kun i USA, kædens salgstal holder sig høje. Også i Storbritannien, Tyskland og Canada har koncernen haft et godt år indtil videre.
Som forklaring fremhæver topchefen, at selskabet har maksimeret sine udgifter til markedsføring det seneste år: Selskabet har blandt andet lanceret kampagnen ”as featured in”, med referencer til USA’s filmhistorie, der er den dyreste kampagne nogensinde for selskabet, skriver E24.