FødevareWatch

Burger Kings nye danske landechef skal løfte væksten

Flere restaurantåbninger står på højt på listen for nyudnævnt dansk landechef, der kommer fra detailsektoren.

Foto: PR

Fra Lidl til Burger King.

Burgerkæden har netop udpeget en ny direktør til at stå i spidsen for den danske del af Burger King med klar målsætning om at løfte forretningen gennem flere restaurantåbninger.

I en pressemeddelelse fra Burger King fremgår det, at Carsten Lambrecht er blevet ansat som ny landechef for Danmark, og at han kommer til burgerkæden fra en stilling som regionsdirektør i Lidl Denmark med ansvar for den vestlige del af landet.

Nu handler det om at få Burger King til at vokse på dansk grund og tage en større bid af fastfoodmarkedet.

”Danmark har et stort potentiale for at vækste, og jeg glæder mig til at komme i gang sammen med alle vores fantastiske medarbejdere i restauranterne og vores stærke support funktioner i organisationen. Det er i sandhed én stor familie, man træder ind i hos Burger King, og det bekræfter mig i, at vi har et godt fundament og ambitionerne til at vokse,” udtaler Carsten Lambrecht.

I november har burgerkæden åbnet to nye restauranter herhjemme i Vejle og Tilst ved Aarhus, mens to andre er på vej inden nytår. Og åbningerne skal ifølge den nye landechef være med til at sikre vækst på det danske fastfoodmarked.

”Som jeg ser det, har vi det bedste produkt på det danske marked indenfor vores kategori, og dét skal kommunikeres til danskerne. Burger King skal være den foretrukne QSR for danskerne, når de får lyst til en burger på farten, eller hvis de skal hygge med familien – og jeg glæder mig til at komme i gang med arbejdet,” udtaler Carsten Lambrecht, der er tiltrådt her fra starten af november og som led i oplæringsprocessen også skal en tur i køkkenet for at ”lære at flammegrille en Whopper til perfektion”.

Bag Burger King i Danmark står selskabet King Food Danmark. Selskabet er ejet af BK Scandinavia, som det østrigske investeringsselskab Ring International Holding har stået bag siden 2020. BK Scandinavia har rettighederne til Burger King i hele Skandinavien med omkring 250 restauranter.

I seneste årsregnskab for King Food Danmark er omsætningen gået frem til 266,2 mio. kr. i 2021 fra 220,7 mio. kr. året før. Men på bundlinjen peger pilen den anden vej, idet underskuddet er tredoblet til et minus på 12 mio. kr.

Dermed er det fjerde år i streg med minus for selskabet.

Burgerkæde åbner første danske spisested i år

Burgerkæde rykker ind til Parken med præmieret burger

Burger-aktør: ”Før i tiden kunne du bare åbne en burgerbar, og så havde du succes. Det kan du ikke længere”

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier