(Rettelse: Af en tidligere udgave fremgik det fejlagtigt, at antallet af nye brugere var steget med 25 pct. Det er imidlertid antallet af nye betalende brugere. FødevareWatch beklager fejlen.)
Stigende fødevarepriser har fået flere forbrugere til at kigge mod billigere alternativer, og det mærker man nu også i madspildsvirksomheden Too Good To Go, skriver Finans.
Til avisen fortæller landechef i Too Good To Go, Heidi Boye, at antallet af nye betalende brugere i de første fem måneder af året er steget med 25 pct., ligesom de eksisterende brugere er mere aktive, end de plejer at være:
”Vi kan se, at vi på månedsplan har fået mange nye brugere, men vi kan også se, at de brugere vi har i forvejen, bruger appen meget mere,” siger hun.
Billedet ligner det samme, som en undersøgelse foretaget af Epinion for netop Too Good To Go for nyligt viste; nemlig at de stigende priser har fået flere danskere til at tænke mere over madspild.
I undersøgelsen svarede 46 pct. af de i alt 1010 adspurgte, at de ville mindske deres madspild i de kommende måneder.
Trods stigende omsætning brager underskuddet i madspildsapp i vejret
Undersøgelse: Inflation har gjort os mere opmærksomme på madspild
Madspildsvirksomhed henter nyt stort millionbeløb