Høje omkostninger og prisstigninger bed sig i andet kvartal af regnskabsåret fast i restaurantkæden Chipotle Mexican Grills overskud.
Ifølge Reuters formåede Chipotle i kvartalet af forbedre resultatmarginerne til 25,5 pct. mod 24,5 pct. samme periode sidste år.
”Vores prissætningskraft er stærk, og brandet er modstandsdygtigt,” lød det ifølge Reuters fra selskabets adm. direktør Brian Niccol under et investorkald efter regnskabets offentliggørelse.
Topchefen uddybede videre, at kunderne med lav indkomst i kvartalet købte mindre, mens kunderne med høj indkomst omvendt øgede deres frekvens.
Chipotles menupriser steg i kvartalet med over 4 pct. - noget, der særligt skyldes stigende priser på nogle af restaurantkædens mest brugte råvarer såsom avocado, tortillas og oksekød.
Aktierne i det amerikanske selskab steg efterfølgende mere end 8 pct. i den udvidede handel.
Chipotle overgår forventning i andet kvartal - topchef vil udvide
Amerikansk kæmpe rammer målet – onlinesalget eksploderer