FødevareWatch

Spøgelseskøkken henter 11 millioner i frisk kapital

Kapitalen skal bruges på yderligere udvidelse af kæden, der i dag tæller to køkkener, men ved årets udgang skal tælle fire, fortæller ung stifter.

Foto: Hubb Kitchens / Gustav Røssberg

Det unge spøgelseskøkken Hubb Kitchens, der er stiftet af 22-årige Alexander Chalmer, har rejst 11 mio. kr. i frisk kapital. Dermed har den digitale fastfoodkæde samlet fået 16 mio. kr. ind siden stiftelsen sidste år.

Ifølge Børsen stammer kapitalen fra Hubb Kitchens investorer, der tæller tunge drenge som Rekom-stifteren Adam Falbert, Lars Thylander og McKinsey-manden Jørgen Rugholm Jensen.

Nyheden kommer samme dag som Hubb Kitchens åbner sit andet spøgelseskøkken i København, denne gang på Nørreport.

Senere på året følger både Amager og Lyngby, og det er blandt andet det, den friske kapital skal bruges til, fortæller Alexander Chalmer til Børsen:

“Vores vision er at bygge fremtidens restaurant, hvor vi hverken går på kompromis med smag, kvalitet eller convenience. Det skal være nemt, det skal gå ekstremt hurtigt, og smagsoplevelsen skal sidde i skabet hver gang. Det er den vision, jeg tror, vores investorer køber ind i, og det som vi har bevist med vores første køkken i nordvest, som allerede nu tjener penge,” siger han til avisen.

Kædens første spøgelseskøkken åbnede i Københavns nordvestkvarter i sommeren 2021 og har siden solgt for mere end 13 mio. kr.

Ungt spøgelseskøkken får tunge investorer i ryggen: ”Potentialet er kæmpe, kæmpestort”

Spøgelseskøkkener knopskyder og kaster takeaway-marked ud i ny bølge

Spøgelseskøkkener rykker ind hos dagligvarekæmpe

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier