Ambitionen er at gøre den ekspansionslystne juicekæde Joe & The Juice til det nye Starbucks.
Det siger selskabets stifter, Kasper Basse, i et stort interview med Finans i forbindelse med selskabets 20 års jubilæum.
”Jeg må sige i al ærlighed, at Starbucks altid har været en reference for mig, og det har altid været det, jeg ville skabe. Jeg har heller aldrig opfattet det som om, at det er noget, jeg har sagt for at overbevise mig selv. Jeg ser vitterligt ikke det vanskelige i det. Jeg mener kun, at det er vores egen skyld, hvis ikke vi lykkedes med det. Så er det os, der ikke kan finde ud af det. Det er os, der ikke er stædige og dybe nok,” siger Kasper Basse til avisen.
På spørgsmålet om, hvor Joe & The Juice er i verden 20 år ud i fremtiden, svarer Kasper Basse, at juiceselskabet bestemt har potentiale til at nå Starbucks til sokkeholderne. Det har man ifølge stifteren ”bevist” rent konceptuelt, og der er et ”strategisk vedblivende potentialt, som er enormt stærkt”.
På den baggrund har Kasper Basse forhåbninger om, at Joe & The Juice til den tid har udviklet sig til at større konglomerat.
Joe & The Juice planlægger stor ekspansion i Mellemøsten
Udskiftninger i toppen af juicekæde
Joe & The Juice-direktør ser børsnotering som oplagt mulighed