Meyers lancerer bæredygtighedsstrategi

Madvirksomheden Meyers vil være klimaneutrale allerede i 2025.
Foto: PR / Meyers Køkken
Foto: PR / Meyers Køkken

Meyers lancerer en ny bæredygtighedsstrategi, der opstiller skrappe mål for virksomhedens klimaaftryk og økologi samt krav om, at planter og kød skal være produceret bæredygtigt produceret. Det skriver Berlingske.

Samtidig indfører stifter Claus Meyer sammen med topchefen i Løgismose Meyers-koncernen, Jesper Uggerhøj, en ny løsning, som på ugentlig basis skal måle og sikre, at virksomheden lever op til dens bæredygtighedsmål.

Målet er blandt andet, at alle Meyers kantiner, restauranter og bagerier skal være klimaneutrale i 2025, hvorefter klimaaftrykket for virksomhedens råvarer skal være reduceret med 50 pct. i 2030.

Meyers sigter efter at blive B Corp-certificeret, hvilket er den globale standard for, hvilken forskel en virksomhed gør for samfundet. Ved B Corp-certificeringen forpligter man sig til at leve op til høje miljømæssige, sociale og gennemsigtighedsmæssige standarder.

Den nye strategi kommer ifølge Berlingske i kølvandet på madvirksomhedens økonomiske nedtur. Meyers står på grund af coronapandemien med et underskud på over 200 mio. kr.

Generationsskifte: Claus Meyer lukker sine børn ind i forretningsimperium

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter