FødevareWatch

Stor sushikæde køber skattefrit gavekort til 600 ansatte

Sticks'n'Sushi-koncernens medarbejdere bliver belønnet med coronagavekort til 900 restauranter og caféer.

Foto: Finn Frandsen

600 ansatte ved sushikæden Sticks'n'Sushi modtager i dag det skattefri The Host-gavekort.

Det skriver brancheforeningen Danmarks Restauranter og Caféer (DRC) i en pressemeddelelse.

Ifølge koncernens kommercielle direktør Anders Kjørup skyldes gaven, at medarbejderne har taget coronakrisen "med oprejst pande".

"Vi vil rigtig gerne give vores medarbejdere et gevaldigt klap på skulderen for deres hårde arbejde og utrolige omstillingsevne i et år fyldt med store forandringer," siger Anders Kjørup og fortsætter:

"De har virkelig gjort det godt og ikke på noget tidspunkt mukket over, hvad de skiftende restriktioner har betydet for både det faglige og sociale aspekt af deres arbejde. Vi er bare så stolte af dem."

Gavekortet, der har navnet The Host, og henvender sig til virksomheder på baggrund af ny lovgivning om skattefri gavekort til de ansatte. Det blev lanceret i maj af DRC for at stimulere restaurations- og hotelbranchen ovenpå coronakrisen og har nu 900 restauranter og caféer tilknyttet.

"Det er en virkelig glædelig overraskelse, at én af branchens egne har lyst til at give tilbage til branchen. Der er et meget stærkt budskab at sende til sine medarbejdere: "Her har du et gavekort på 1.200 kr. Brug det hos en af vores nødstedte konkurrenter – og hav i øvrigt en dejlig aften!" Det kan man kun have respekt for," siger Jeppe Møller-Herskind, der er sekretariatschef i DRC.

Ifølge DRC er der dags dato blevet solgt 30.000 The Host-gavekort. Allerede inden gavekortsalget officielt er åbnet op, modtog The Host forudbestillinger på 7 mio. kr.

800 restauranter har tilmeldt sig ny gavekortsordning

Frugtkasseleverandør lancerer alternativ datomærkning 

Fødevarebranchen kræver lave afgifter for grøn omstilling 

Mere fra FødevareWatch

Nye slikbutikker på nettet holder fast i coronaoptur

Med medvinden fra blandt andet den lukkede grænsehandel og de slikhungrende danskere i ryggen klarede danske online slikbutikker sig godt igennem 2020. Nu melder spørgsmålet sig: Kan man blive ved med at sælge slik på nettet, efter coronaen har lettet sit tag?

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier