FødevareWatch

Kaffe-iværksætter: McDonald's-kampagne er usmagelig

Kæden hopper af, når McDonald's taler om fair priser og bæredygtighed i forbindelse med, at de danske restauranter i næste måned vil give kaffen væk gratis, mener iværksætterne i Coffee Collective.

Foto: Coffee Collective/Presse

Folkene bag den danske kaffevirksomhed Coffee Collective giver ikke meget for den kaffekrig, McDonald's i denne uge har indledt med tilbuddet om gratis kaffe til alle morgenkunder i restaurantkædens filialer.

Medejer Peter Dupont mener især ikke, at det giver mening for burgerkæden at snakke om bæredygtighed og om at få kaffeprisen ned i et fair niveau, når man giver den væk gratis. Han går så langt som at kalde kampagnen for usmagelig.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Idealisten Merete Holsts vej til madtoppen

Merete Holst er kendt for at bygge Meyers Kantiner op og er en kvinde med stærke holdninger. Hun er træt af kapitalfonde i danske restauranter og kunne aldrig drømme om selv at sælge ud.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier