KFC undskylder "uacceptabel" reklame

I sidste uge sendte fastfood-kæden i Tyskland en besked ud til modtagere af notifikationer med tilbud og tilskyndelse til at prøve en kyllingeburger i anledning af markeringen af Krystalnatten. KFC undskylder for beskeden og kalder den nu selv ”uacceptabel”.
Foto: CARLO ALLEGRI/REUTERS / X90181
Foto: CARLO ALLEGRI/REUTERS / X90181

Onsdag aften markeredes Krystalnatten i store dele af verden, og i Tyskland brugte den amerikanske fastfoodkæde KFC anledningen til at markere den med en opfordring til at købe kyllingeburger.

Det skriver mediet Skynews.

”I dag mindes vi Krystalnatten! Forkæl dig selv med mere blød ost på din sprøde kylling. Nu hos KFCheese!,” lød beskeden - oversat til dansk - sendt ud til samtlige af selskabets kunder, der bruger mobil-appen.

Det affødte, ifølge Sky News, en række vrede reaktioner, og en time efter røg der endnu en besked ud til kunderne med en undskyldning, hvor KFC i Tyskland skrev, at den først besked ikke var planlagt, var ufølsom og uacceptabel:

”Vi forstår og respekterer det alvorlige i - og historien omkring - denne dag, og vi forbliver forpligtet mod lighed, inklusion og et tilhørsforhold for alle,” skrev selskabet.

Fejlen skyldtes ifølge KFC en teknisk fejl i og med, at den angiveligt var produceret automatisk i et computerprogram, der genererer salgsopslag forbundet med mærkedage.

Skuffende resultat for KFC-ejer i andet kvartal

KFC lancerer vegetarisk alternativ til fritteret klassiker

Australsk KFC må ændre på opskrift: Bruger kål i stedet for salat

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter