FødevareWatch

Britisk onlineaktør vil erobre en solid bid af dansk dagligvaremarked

Britiske Ocado har rettet sigtekornet mod det danske dagligvaremarked, hvor øget automatisering af dagligvarehandlen er oplagt, lyder det fra kommerciel direktør. Arbejdskraft er dyrt, og automatiserede løsninger kan kapre flere kunder.

Foto: Simon Newman/Reuters/Ritzau Scanpix

Danmark rummer masser af potentiale for at trække endnu mere dagligvaresalg over mod digitale løsninger og udbringning. Og dermed et oplagt marked for den britiske onlineaktør Ocado, der er vokset ud af en rolle som stort britisk onlinesupermarked og nu også driver stor teknologisk udvikling.

Selskabet er blandt frontløberne for automatiserede varehuse, hvor robotter plukker og pakker dagligvarerne, hvilket sparer manuel arbejdskraft og ifølge den britiske aktør gør hele kundeoplevelsen med onlinehandel mere effektiv. Lige nu står Ocado bag 11 såkaldte CFC-varehuse, herunder hos Ica i Stockholm.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier