Britisk onlineaktør skruer ned for udsigterne til 2022

Dyk i kvartalstal for onlinesupermarkedet Ocado medfører nu en justering af forventningerne til hele 2022.
Foto: Matthew Childs/Reuters/Ritzau Scanpix
Foto: Matthew Childs/Reuters/Ritzau Scanpix

Færre varer i de digitale indkøbskurve.

Trods en stigning i antal transaktioner, oplever den britiske dagligvareaktør Ocado Retail et fald i salget i første kvartal af den forskudte regnskabsår. Den gennemsnitlige indkøbskurv skrumpede ifølge Reuters med 15 pct.

Selskabet er ejet af Ocado Group og detailkæmpen Marks & Spencer, men måtte i kvartalet se omsætningen dykke med 5,7 pct. i forhold til samme kvartal sidste år. Det får Ocado-ledelsen til at dæmpe forventningerne til 2022, hvor der nu satses på et vækstniveau omkring 10 pct.

Tidligere har udmeldingerne været omkring 15 pct. vækst i omsætningen - og samtidig varsles der pres på indtjeningen som følge af prisudviklingen, Ukraine-krigen og energipriserne.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Photo: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter