Detailkæden Amazon Fresh tager kampen imod konkurrenten Tesco ved at indføre prismatch med en række Tesco-produkter for at holde priserne på egne produkter nede, skriver The Guardian.
Prismatch-kampagnen, der vil gå under navnet Tesco Clubcard Price Match, vil sammenligne og fastfryse priser på en række produkter inklusiv frisk frugt, grøntsager, kød og fisk.
”At forbedre vores indkøbsoplevelse og give Amazon Fresh-kunder endnu mere for pengene er topprioriteter for os,” siger Russell Jones, direktør for Amazon Fresh, til mediet.
Han tilføjer, at kampagnen skal gøre det lettere for forbrugere i en dagligdag, der er blevet dyrere.
Med sin prismatch slutter Amazon Fresh sig til rækken af kæder, der i den seneste tid er begyndt at matche dagligvarepriser mod konkurrenter i et forsøg på at drive egne priser ned. Andre kæder, der gør det samme, inkluderer Sainsbury og Tesco, hvor sidstnævnte har indført prismatch mod tyske Aldi.
Amazon Fresh-kampagnen vil ifølge The Guardian betyde prisfald på blandt andet Tropiana appelsinjuice, margherita pizzaer og cheddarost af mærket Cathedral City med hhv. 32 pct., 46 pct. og 19 pct.
Kampagnen kommer i kølvandet på en række udvidelser af Amazon Fresh i flere engelske byer.
Efter skuffende kvartalsregnskab: Amazon-ejede detailkæde lukker butikker
Dagligvarekæmper følger efter Amazon med kasseløse supermarkeder
Amazon klar med private label-brand på fødevarer