Amazon klar med private label-brand på fødevarer

I Storbritannien tilbyder internetkæmpen nu fødevarer under sit eget brand.
Foto: Dado Ruvic/REUTERS / Ritzau Scanpix
Foto: Dado Ruvic/REUTERS / Ritzau Scanpix

Den amerikanske internetgigant Amazon har under brandet "by Amazon" lanceret en stribe ferske produkter til salg i den britiske version af Amazon fresh.

Det skriver det tyske nichemedie Fleischwirtschaft.com.

Ifølge Amazon skal den nye linje af produkter omfatte hundredevis af produkter, der alle skal sælges med rabat, hvis man tilmelder sig leveringstjenesten Amazon Fresh.

Lanceringen af de første ferske fødevarer i "by Amazon"-linjen sker i forlængelse af, at Amazon gennem et stykke tid har tilbudt kunder andre varer med samme label, og ifølge britiske medier kan det ses som et mere direkte angreb på den britiske dagligevaresektor, som i forvejen er under store forandringer med en stor stigning i salget af dagligvarer på nettet.

Hurtig leveringstjeneste ruller ud i Europa via opkøb

Deliveroo stiger på andendagen: Henter ny direktør fra Amazon

Fire ud af fem i den danske befolkning handler på nettet

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter