FødevareWatch

Bagerikæde advarer om prisstigninger

Den britiske virksomheds overskud kommer ikke til at stige i 2022, udtaler den afgående adm. direktør.

Foto: PR

Den britiske bagerikæde Greggs advarer om, at priserne på sine produkter vil stige som følge af øgede omkostninger på ingredienser, energi og brændstof, skriver The Guardian.

Kæden tilføjede i starten af 2022 mellem fem og ti pence (ca. 0,44 til 0,87 DKK) til sine produkter og udtalte i den forbindelse, at ”yderligere ændringer forventes at være nødvendige” grundet prisstigninger på samtlige ingredienser.

Greggs forventer derfor heller ikke, at virksomhedens overskud, der i 2021 udgjorde næsten 146 mio. britiske pund, eller 1,2 mia. DKK, vil stige i 2022. Dette skyldes, at kæden forsøger at udligne inflationsomkostningen på op til 7 pct. fra 5 pct. i starten af 2022.

”Presset på omkostninger er i øjeblikket mere betydeligt end vores oprindelige forventninger, og som altid vil vi arbejde på at afbøde indvirkningen af dette på kunderne, men grundet denne dynamik forventer vi i øjeblikket ikke væsentlige resultatfremgang i det kommende år,” siger Roger Whiteside, afgående adm. direktør for Greggs, til The Guardian.

Ny høvding i front for britisk Lagkagehuset-konkurrent

Lagkagehuset vil i 2022 tage første store bid af plan om 40 nye butikker

Britisk aktie går som varmt brød efter lun august

Mere fra FødevareWatch

Gynger og karruseller på Chr Hansens fødevaremarkeder

Mens kvartalstallene i stor stil ligger indenfor skiven, er der store forskelle at finde på ingredienskoncernens markeder på fødevareområdet. Nordamerika kører for fuld damp, mens Kina er bremset mere op på yoghurtfronten som følge af pandemien.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier