FødevareWatch

General Mills vil sælge sin europæiske dejforretning

Franske Cérélia er efter sigende klar til at købe den amerikanske fabrikants europæiske dejforretning.

Foto: Andrew Kelly / Ritzau Scanpix

Ved udgangen af 2022 kan amerikanske General Mills europæiske dejforretning være i hænderne på franske Cérélia.

Det skriver foodbev.com.

Ifølge mediet vil salget inkludere General Mills’ brands og private label forretning i Tyskland, Storbritannien og Irland.

Handlen sker i forbindelse med, at det amerikanske selskab er i gang med at omdanne sin portefølje og ændre sin overordnede strategi. Ifølge General Mills vil selskabet i fremtiden bevæge sig mere imod en bæredygtig og sund forretning, der skal fokusere mere på mexicansk mad, premium-is og snackbarer.

Tidligere på måneden luftede selskabet muligheden for at sælge sine varemærker som Progresso Soup og Helper. I øjeblikket er Goldman Sachs i gang med at finde køber, der skal kunne ligge et beløb i omegnen af 3 mia. dollar for mærkerne.

Cheerios-ejer går frem på fortsat spisning hjemme

General Mills skuffer med indtjeningen 

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier