FødevareWatch

General Mills vil sælge sin europæiske dejforretning

Franske Cérélia er efter sigende klar til at købe den amerikanske fabrikants europæiske dejforretning.

Foto: Andrew Kelly / Ritzau Scanpix

Ved udgangen af 2022 kan amerikanske General Mills europæiske dejforretning være i hænderne på franske Cérélia.

Det skriver foodbev.com.

Ifølge mediet vil salget inkludere General Mills’ brands og private label forretning i Tyskland, Storbritannien og Irland.

Handlen sker i forbindelse med, at det amerikanske selskab er i gang med at omdanne sin portefølje og ændre sin overordnede strategi. Ifølge General Mills vil selskabet i fremtiden bevæge sig mere imod en bæredygtig og sund forretning, der skal fokusere mere på mexicansk mad, premium-is og snackbarer.

Tidligere på måneden luftede selskabet muligheden for at sælge sine varemærker som Progresso Soup og Helper. I øjeblikket er Goldman Sachs i gang med at finde køber, der skal kunne ligge et beløb i omegnen af 3 mia. dollar for mærkerne.

Cheerios-ejer går frem på fortsat spisning hjemme

General Mills skuffer med indtjeningen 

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier