General Mills er fortsat begunstiget af den ændrede forbrugeradfærd, der kom med coronapandemien. Og den amerikanske fødevarekoncern præciserer sine prognoser til den høje ende af prognoseintervallerne efter en bedre end ventet udvikling i det forskudte første kvartal.
Producenten af blandt andet Cheerios og Häagen-Dazs fik i det forskudte første kvartal en salgsvækst på 4 pct. til 4,54 mia. dollar, hvor analytikere adspurgt af Bloomberg News ventede 4,30 mia. dollar.
Den organiske salgsvækst blev på 2 pct. i kvartalet, hvor analytikerne havde set et fald på 4,46 pct.
Den justerede driftsindtjening er faldet 1,6 pct. til 819,2 mio. dollar, hvilket er betydeligt over analytikerkonsensus på 728,6 mio. dollar.
Den justerede indtjening per aktie er faldet marginalt til 99 cent fra 100 cent sammenlignet med analytikerprognosen på 89 cent.
General Mills forventer fortsat, at ændringerne i forbrugeradfærd drevet af coronapandemien vil resultere i en vedvarende høj forbrugerefterspørgsel efter fødevarer i hjemmene i forhold til niveauet før pandemien.
Salget i den amerikanske yoghurt-forretning forblev omkring niveauet for samme kvartal året forinden, skriver General Mills.
For regnskabsåret 2021/22 præciserer General Mills forventningerne til den høje ende af prognoseintervallerne, der for den organiske vækst lyder på minus 1 til minus 3 og for den justerede driftsindtjening lyder på minus 2 til minus 4 pct.
Aktien indikeres 1,7 pct. højere i 58,98 dollar i det amerikanske formarked.