FødevareWatch

Britisk pubkæde sælger færre øl og mere spiritus efter genåbning

Det traditionelle høje salg af øltypen ale faldt med 30 pct. på den britiske pubkæde Wetherspoon i tiden efter genåbningen i Storbritannien.

Foto: HANNAH MCKAY/ Ritzau Scanpix

Det er ikke længere pubgængerne og aledrikkere på Wetherspoon, der har en bittersmag i munden, men i stedet de britiske ejere af pubkæden.

Pubkæden har siden genåbningen af barerne i Storbritannien set et fald på 30 pct. i salget af ale. Samtidig var det samlede salg næsten 9 pct. lavere end niveauet i 2019.

Det skriver Sky News.

Intet er dog så skidt, at det ikke er godt for noget. I stedet for det lave ølsalg, så steg salget af spiritus og cocktails med 45 pct., hvilket barkæden tilskriver, at der har været flere yngre gæster.

Det er nemlig det ældre publikum, der plejer at købe øl, men de er blevet hjemme, da de frygter at blive smittet med covid-19. Udsigterne ser dog bedre ud for de ældre pubgængere.

"Nogle kunder har været forsigtige, hvilket er forståeligt," siger adm. direktør i Wetherspoon, Tim Martin. Han forventer, at de ældre vender tilbage til foråret, når boostervaccinerne er givet og vejret er blevet bedre.

Old Irish Pub mister tocifret millionbeløb på aflyste julefrokoster 

Rekom sulten efter nye udvidelser af barimperiet 

Mere fra FødevareWatch

Barkoncern: Branchen er økonomisk underdrejet

I Rekom har man ovenpå onsdagens pressemøde og dertilhørende restriktioner svært ved at forstå, hvorfor det netop er nattelivsbranchen, der skal holde igen. "Det er ikke vores målgruppe - de 18 til 40 årige, der ligger højest i statistikkerne over smittede," siger koncernens politiske direktør.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier