Britisk pubkæde sælger færre øl og mere spiritus efter genåbning

Det traditionelle høje salg af øltypen ale faldt med 30 pct. på den britiske pubkæde Wetherspoon i tiden efter genåbningen i Storbritannien.
Foto: HANNAH MCKAY/ Ritzau Scanpix
Foto: HANNAH MCKAY/ Ritzau Scanpix

Det er ikke længere pubgængerne og aledrikkere på Wetherspoon, der har en bittersmag i munden, men i stedet de britiske ejere af pubkæden.

Pubkæden har siden genåbningen af barerne i Storbritannien set et fald på 30 pct. i salget af ale. Samtidig var det samlede salg næsten 9 pct. lavere end niveauet i 2019.

Det skriver Sky News.

Intet er dog så skidt, at det ikke er godt for noget. I stedet for det lave ølsalg, så steg salget af spiritus og cocktails med 45 pct., hvilket barkæden tilskriver, at der har været flere yngre gæster.

Det er nemlig det ældre publikum, der plejer at købe øl, men de er blevet hjemme, da de frygter at blive smittet med covid-19. Udsigterne ser dog bedre ud for de ældre pubgængere.

"Nogle kunder har været forsigtige, hvilket er forståeligt," siger adm. direktør i Wetherspoon, Tim Martin. Han forventer, at de ældre vender tilbage til foråret, når boostervaccinerne er givet og vejret er blevet bedre.

Old Irish Pub mister tocifret millionbeløb på aflyste julefrokoster 

Rekom sulten efter nye udvidelser af barimperiet 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter